lördag, oktober 09, 2010

Downtown

Idag gav jag upp mitt promenerande och började utforska den kollektiva trafiken. Min slutdestination var "downtown" vilket är alldeles för långt att promenera till. (Vet inte varför jag nu känner ett behov att försvara att jag tar bussen...)

Till min besvikelse så var inte downtown så intressant som jag hade hoppats. Det var inte så livligt som jag hade trott, även fast festivalområdet "Tucson Meet Yourself" var välbesökt.

Jag fann ståndet med svensk mat. En tallrik som kostade 4$ bestod av: köttbullar, rödkål, inlagdgurka och en limpskiva. Till det kunde man beställa hallonsaft och till efterrätt en kaffe och kanelbulle. Vad säger ni, var det godkänt? :)

Bredvid kunde man läsa om Sverige och få lite information samt se bilder på människor i folkdräkt. Enligt svenskättlingarna i Tucson så är den stora händelsen det här året det kungliga bröllopet. Väldigt oväntat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar