torsdag, januari 06, 2011

Sista dagen på jobbet

Min sista dag på ASHLine är avklarad. Det har varit en lugn dag, jag har träffat min handledare för sammanfattning och utvärderingen av min praktik samt blivit avtackad. Rapporten är klar och inskickad.

Jag satt tidigare i eftermiddag på ett av mina favoritställen här i Tucson och drack en sista kopp kaffe på Raging Sage. Jag kommer sakna den egna tiden som jag har fått här och som jag inte tror jag kommer uppleva på samma sätt när jag är hemma. Jag har upptäckt att det är något väldigt rofyllt över att vara helt ensam någonstans. Efter kaffet promenerade jag till min tidigare hyresvärd för en avskedsmiddag och är precis hemkommen därifrån. Det är dags att sätta igång och packa på allvar, tog ledigt imorgon för att hinna städa ur mitt gästhus och packa klart. Jag flyger hem innan lunch på lördag.

Fyra månader har gått skrämmande fort och det är med blandade känslor som jag lämnar Tucson. Fast mest med en bra känsla över att jag har åstadkommit det jag ville och jag känner mig klar vilket gör att det känns väldigt tillfredsställande att komma hem.

1 kommentar: