måndag, september 27, 2010

19h och 55 min senare..

.. landade jag i Tucson.

Hela resan gick väldigt bra. Lite förseningar vid inflygningen till London resulterade i ett väldigt stressande genom ny säkerhetskontroll och tåg till ny terminal, men det gick lättare än vad jag hade oroat mig för kvällen innan. :)

Sen började den långa etappen mellan London och Los Angeles på 10h och 15 min. Tiden gick dock ganska fort ändå, ett kontinuerligt uppassande av flygpersonalen och filmvisning fick tiden att gå.

Väl i Los Angeles stod jag länge och väl och väntade på att få gå igenom passkontrollen och fick information om att jag måste hämta mitt bagage även fast jag skulle fortsätta min flygning inrikes. (Hade hoppats slippa detta moment med tanke på hur tung väskan blev) Väntade i 35 graders värme några timmar innan flyget mot Tucson avgick och landade 20:15 lokaltid.

Där väntade min hyresvärds svärson, som gav mig skjuts till huset som jag ska bo i den närmaste månaden.

Jag somnade ca 30 min senare..

3 kommentarer:

  1. Vilken service?
    Stewart, heter de, de manliga flygvärdinnorna. :)

    SvaraRadera
  2. Ahh, tack! :)
    Helt vanlig service.. Eller vad menar du eg?? :)

    SvaraRadera
  3. servicen att bli hämtad menade jag... :P Lite otydlig där.

    puss puss

    SvaraRadera