onsdag, september 29, 2010

Support the troops!

I samma byggnad som jag arbetar i ligger rekryteringen till militärens alla olika grenar. Så det vimlar alltså av män i uniform.. :)

Idag när jag kom så vara hela sidan av vägen vid min arbetsplats prydd med amerikanska flaggor och skyltar med uppmaningar om att stödja trupperna. Jag får veta att dessa människor samlas här varje onsdag ända sen kriget i Irak utbröt.

Allting började med att vid krigsutbrottet samlades det demonstranter som var emot kriget här, vilket ledde till att grupper av människor som var för kriget gjorde motdemonstrationer. Numera är det bara en kvar som demonstrerar mot kriget. Detta resulterar ändå i att gruppen som är för kriget fortfarande kommer och ställer till samma uppståndelse med flaggor och skyltar varje vecka..

Jag blir tillsagd av min handledare att hålla mig ifrån dem, eftersom de tydligen är galna och bär vapen. Flera anställda har blivit verbalt förolämpade och mordhotade.. Får alltså passa mig lite på onsdagar helt enkelt, även fast de veteraner som jag stötte på idag var väldigt trevliga.

För jag måste säga att amerikaner är så otroligt artiga och trevliga. Jag förvånas hela tiden av deras hjälpsamhet och deras bemötande. Så otroligt olikt från hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar