onsdag, september 29, 2010

Please... Don't walk

..You have to get that out of your head.. Skriver en bekant med amerikanska rötter till mig när jag beskriver hur jag promenerar i eftermiddagssol.

Jag har en 30 minuters promenad till min arbetsplats och jag kan väl hålla med om att det kanske inte är så smart när det nästan är 40 grader varmt att vara ute och promenera. Fast på morgonen är det nog "bara" 30 så då känns det helt ok, speciellt om man hinkar i sig vatten samtidigt. Ska dock fixa ett busskort så fort jag får mitt id-kort så jag har möjlighet att ta bussen. För jag kan erkänna att jag är väldigt ensam om att promenera i den här stan..

Problemet är ju att stan är uppbyggd för att bara åka bil. Avstånden mellan lunchställen, kaffeställen, restaurangerna, sevärdheterna och bostadsområdena är såå långa, vilket begränsar personer som mig utan bil. Ändå finns det en väldig fokus verkar det som att möjliggöra för en bilfri miljö, med exempelvis många cykelbanor. Problemet är väl att värmen även där sätter stopp för långa strapatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar