fredag, oktober 01, 2010

Phoenix tur och retur

Jag skulle vilja säga att jag nu har sett Phoenix och att jag kunde glädja en person med bilder på en speciell oval.. Tyvärr inte! Till mitt försvar så finns det tydligen inte så mkt att se överhuvudtaget i Phoenix förutom betong..

Blev upphämtad kl 8 i morse och fick se mer av Tucson och hur stor staden faktiskt är. Ska lägga upp lite fler bilder för det är ett väldigt häftigt landskap, annorlunda arkitektur som omringas av öken och höga berg.

Vi kom ungefär 5 mil högst innan det tog tvärstopp. Resan som brukar ta två h tog nu fyra. En olycka ledde till omdirigering av trafiken ut i ännu mer öken, genom ett av Arizonas indianreservat. Mötet som vi skulle till hann avbokas medans vi satt i kö, vilket resulterade i att vi mest åkte dit och åt lunch med lite annat folk som verkar i Phoenix. Blev dock en väldigt trevlig lunch på "Paradise Bakery" och med tanke på kakan man fick till sin smörgås så förstår jag var namnet kommer ifrån.. Wow, vilken kaka!! :)

På vägen tillbaka passerade vi IKEA och tjejerna undrade om jag vill gå in och handla något svenskt. Jag avböjde lite snällt och försökte förklara att jag än så länge inte är så desperat efter svenska saker. Har dock fått tips om en affär som säljer svenska råvaror, så jag funderar på att införskaffa lite hårtbröd.

Det är nu fredag eftermiddag och jag har avklarat min första arbetsvecka. Måste väl erkänna att jag inte arbetat ihjäl mig även fast det känns lite så i kroppen. Ska försöka ta igen lite mer sömn i helgen. Annars blir det nog en helg av lite mer sightseeing och utomhusteater. Det spelas tydligen Shakespeares "Mycket väsen för ingenting" i en park denna helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar